سبد خرید 0

مقایسه دو نوع لمینت HPL و LPL

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 30 فروردین 1400 در ساعت 13 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر با پارکت لمینت ها آشنا باشید پس باید بدانید که این محصولات  در انواع مختلفی تولید می شوند. برخی از پارکت لیمنت ها به خاطر ساختارشان استحکام بالاتری دارند و برخی دیگر استحکام پایین تری دارند. در این مقاله به مقایسه دو نوع لمینت HPL و LPL پرداخته شده است.

لمینت HPL چیست؟

HPL مخفف کلمات High Pressure Laminates می باشد که معنایش لمینت فشار بالا است. اچ پی ال در واقع لمینتی است که در فشار بالا ساخته می شود .الیاف این لمینت در گرمای سخت و فشار بالا به هم چسبیده اند.این موضوع باعث می شود تا استحکام و مقاومت این لمینت ها بسیار بالا برود. در ساخت این ورق ها از کاغذ کرافت، کاغذ دکوراتیو، رزین ملامین و دیگر مواد استفاده شده است.

از خواص این لمینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت عالی در برابر رطوبت :

اچ پی ال به خوبی می توانند در برابر رطوبت و بخار مقاومت کند و آسیب نبیند. همان طور که می دانید رطوبت همواره به کفپوش ها آسیب می رساند. با اچ پی ال دیگر خیال افراد از بابت آسیب ناشی از رطوبت و ورقه ورقه شدن آن راحت است. شما اگر حتی HPL را در آب هم غوطه ور کنید باز هم کمتر از 6 درصد جذب رطوبت خواهد داشت و این خود نشان می دهد که این لمینت می تواند برای مناطق و مکان های مرطوب بسیار مناسب باشد.

مقاومت در برابر حرارت :

اچ پی ال به دلیل روش ساختش به خوبی در برابر حرارت و گرما مقاومت می کند و می تواند حرارت زیاد را به راحتی تاب بیاورد. این پارکت می  تواند برای جاهایی که دمای بالایی در آن وجود دارد استفاده شود و از این بابت نسبت به آن اطمینان وجود ندارد.

مقاومت در برابر جریان الکتریسیته :

این لمینت هم چنین به خاطر ساختاری که دارد در برابر جریان الکتریسیته هم مقاوم است . دلیل این موضوع وجد چسب رزین فنولیک در تولید ورق های اچ پی ال می باشد.

از دیگر مزیت های این لمینت، مقاومت رویه آن در برابر اسیدهای ضعیف است. از این پارکت می توان در جاهای زیادی استفاده کرد و از آن بهره برد. برای مثال این لمینت به دلیل مقاومت در برابر رطوبت برای استخرها بسیار مناسب است.

لمینت LPL چیست؟

لمینت LPL مخفف Low Pressure Laminate است و به معنای لمنیت با فشار کم است. همان گونه که از نامش هم پیداست این لیمنت در فشار پایین ساخته می شود و برای همین است که نسبت به اچ پی ال دارای مقاومت و دوام کمتری است. از مزیت های این لمینت می توان به موردهای زیر اشاره کرد:

مقاومت مناسب:

درست است که این لمینت به اندازه اچ پی ال مقاومت در برابر رطوبت و گرما یا دیگر موارد ندارد اما به هر حال به اندازه خود دارای مقاومت خوبی است. از این لمینت می توان در جاهای زیادی بهره برد.

سبکی :

این لمینت به نسبت اچ پی ال سبک تر است و دلیل آن  هم اینست که ورق های کمتری دارد و ضخامت آن هم کمتر  است. البته این ویژگی در برخی موراد مزیت است و در برخی موارد عیب.

تنوع در رنگ و طرح:

از دیگر مزیت های این لمینت این است که دارای تنوع خوبی است و رنگ و طرح مناسب از آن وجود دارد که می تواند باعث شود از آن در جاهای مختلف استفاده کرد.

قیمت مناسب:

یکی دیگر از مزیت های این لمینت، قیمت مناسب این لمینت است که برای خریدار صرفه اقتصادی دارد. شما می توانید با قیمت کمتری، دست به خرید این لمنیت ها بزنید و نیاز خود را رفع کنید.

مقایسه لمینت اچ پی ال و ال پی ال

اگر بخواهیم این دو لمینت را با هم مقایسه کنیم مطمئنا اچ پی ال  در خیلی از موارد از ال پی ال بهتر است و کارکرد بهتری دارد. اچ پی ال به دلیل آن که در فشار بالا ساخته می شود مقاومت بیشتری دارد و در برابر رطوبت، گرما و برق و دیگر موارد بهتر دوام می آورد .این خود می تواند مزیتی عالی برای افرادی باشد که دنبال لمینت بهتر هستند. ال پی ال اما دوام کمتری دارد و مقامت آن کمتر است. افراد برای جاهایی که نیاز به لمینت با کیفیت تر وجود دارد باید اچ پی ال را انتخاب کنند.

به همین دلیل که لمینت HPL مقاومت بالاتری دارد، طول عمر آن هم بیشتر است و از این منظر از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. از سوی دیگر اما باید توجه داشت که لمینت  LPL دارای قیمت کمتری است و این خود یک مزیت است. درست است که مقاومت این لمینت از اچ پی ال کمتر است اما بهرحال دارای دوام خوبی است ومی تواند جوابگوی خیلی از نیازها باشد.

اگر هزینه کمتر برایتان مهم است، حتما لمینت ال پی ال را انتخاب کنید چون جوابگوی نیاز شما خواهد بود و شما می توانید با این لمینت هم به خوبی کف مکان خود را بپوشانید و تا مدت های زیادی از آن استفاده کنید.

مزیت های پارکت لمینت

به طور کلی هر کدام از این لمینت ها را انتخاب کنید، شما از مزیت های پارکت لمینت بهره مند می شوید. در زیر به مزیت های خرید پارکت لمینت اشاره شده است:

1.طول عمر بالا :

پارکت لمینت دارای عمر بالایی است و دلیل آن هم مقاومت ودوام مناسب آن است. این پارکت در برابر ضربه، گرما و سرما و  دیگر چیزها مقاومت بسیار خوبی دارد.

2.نظافت راحت :

پارکت لمینت ها به راحتی تمیز شوند و شما برای تمیزی ونظافت آنها دچار زحمت زیادی نمی شوید.

3.هزینه تعمیر مناسب:

زمانی که قسمتی از پارکت آسیب ببیند ، شما می توانید با تعمیر آن قسمت پارکت را درست کنید.

4.امکان جمع کردن :

در صورتی که شما بخواهید به جای دیگری بروید و مکان خود را عوض کنید، به راحتی و با جمع کردن تایل ها می توانید پارکت را با خود ببرید و در مکان جدید نصب کنید.

5.عایق صدا و رطوبت:

پارکت ها به خوبی می توانند عایق صدا و رطوبت باشند و این مخصوصا در آپارتمان ها بسیار مناسب است.

6.امکان نصب در همه جا :

پارکت لمینت ها را در جاها و  مکان های مختلف، می توان نصب کرد و از آنها استفاده نمود.

7.زیبایی :

شما می توانید با انتخاب طرح مناسبی از پارکت لمینت، خانه یا مکان خود را زیبا کنید. پارکت لمینت ها به خانه شما زیبایی می بخشندو باعث می شوند تا انجا جلوه پیدا کند.

نتیجه گیری

LPL و HPL هر دو نوعی لمینت هستند که هر کدام به روشی ساخته می شوند. HPL در فشار بالا ساخته می شود و ورقه های آن با چسب به هم چسبانده می شوند. LPL اما در فشار پایین ساخته می شوند و از چسب در آن استفاده نمی شود.

مسلما مقاومت اچ پی ال به دلیل روش ساخت آن، بالاتر است و  به همین دلیل است که از ان در جاهایی که نیاز به لمینت مقاوم تر است استفاده می شود. این لمینت در مقایسه با لمینت ال پی ال دارای مقاومت بالاتری نسبت به گرما، رطوبت و برق است و کیفیت بالاتری هم دارد. از سوی دیگر این لمینت مسلما گران تر نیز هست. ال پی ال هم اگر چه دارای مقاومت کمتری است؛اما بهرحال مقاومت خوبی دارد و می تواند نیازهای افراد را برطرف کند. این لمینت قیمت مناسبتری نسبت به HPL داردو  برای همین است که شما با هزینه کمتر آن را خریداری کنید.

مای دکوری

اگر دنبال خرید پارکت لمینت برای خود هستید، می توانید این خرید را از فروشگاه آنلاین مای دکوری انجام دهید. مای دکوری فروشگاهی است که ادوات کوراسیون داخلی می فروشند.

شما می توانید انواع پارکت لمینت ها با قیمت مناسب را از این فروشگاه خریداری نمایید و به بهترین شکل از آنها استفاده نمایید. انواع طرح و رنگ از پارکت لمینت ها در این فروشگاه وجود داردو شما می توانید آنها را در صورت نیاز سفارش دهید.

مای دکوری پس از سفارش، در کمترین زمان سفارش شما را ارسال خواهد کرد و آن را به دست شما خواهد رساند. مای دکوری هم چنین دارای خدمات پس از فروشی عالی است و از این لحاظ نیز خیال شما راحت خواهد بود. در صورتی که مشکلی برای محصول شما پیش بیاید، شما می توانید با مجموعه مای دکوری تماس گرفته تا در اسرع وقت ، مشکل شما توسط تیم های حرفه ای این مجموعه برطرف شود.

محصولات مای دکوری دارای قیمت بسیار مناسبی نیز هستند و از این جهت شما می توانید صرفه اقتصادی داشته باشید. تخفیف های عالی مای دکوری می تواند هزینه شما را بسیار پایین بیاورد و محصول را با قیمتی بسیار مناسب به دست شما برساند.

مای دکوری بهترین ها را به شما عرضه می کند وشما می توانید با خیال راحت از این فروشگاه معتبر و انلاین خرید کنید و خیالتان از بابت کیفیت محصول راحت باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()